8 maja br. wystartowała startuje II edycja Programu Pozytywne Miasto Clear Channel. Program rozpocznie plebiscyt Pozytywne Miejsca Warszawy. Przez blisko 3 tygodnie Warszawiacy będą mogli wybierać swoje pozytywne miejsca w stolicy. Plebiscyt potrwa do 27 maja br.
"Warszawa na moment, mam nadzieje, zagubiła swoją tożsamość, jest miastem bez rynku, bez centrum. Ten bałagan architektoniczny i psychologiczny jest efektem historii ale i działań współczesnych inwestorów. Tym bardziej my mieszkańcy musimy Warszawie pomóc. Ten plebiscyt ma na celu odkrywanie pozytywnych miejsc w naszym mieście (a jest ich dużo, tylko rozproszonych
i ukrytych) jest cennym drogowskazem. Jest szansą na to, żeby zamiast narzekać, pójść i odwiedzić miejsca, które polecają nasi sąsiedzi, które polecają Warszawiacy przyjezdni i ci co pamiętają jeszcze pierwsze wydanie "Sonetów warszawskich" czy i dawny cmentarz żydowski na Bródnie." – mówi Agata Passent, dziennikarka i felietonistka.
W tegorocznej edycji plebiscytu głosować można na ulubione miejsca w ramach pięciu kategorii:
§ Miejsce Rozrywki
§ Obiekt Kulturalny
§ Miejsce „Pod chmurką”
§ Obiekt Architektury
§ Super Kategoria – ulubione miejsce w mieście
Tak jak podczas zeszłorocznej edycji najpopularniejsze miejsca uhonorowane zostaną Pozytywką – statuetką przyznawaną laureatom plebiscytu podczas uroczystej Gali.
„Miasto jest zawsze przestrzenią spotkania i znakiem tożsamości tych, którzy w mieście żyją, ale miejską przestrzeń często traktuje się jako coś trwale narzuconego albo oczywistego. Można ją jednak oswoić, odszukać w niej miejsca przyjazne i niebanalne. Program Pozytywne Miasto otwiera się na pozytywne inicjatywy mieszkańców, stwarza okazję do wymiany opinii i pozwala zrozumieć, że to nie tylko mury, ale i kultura, którą sami kształtujemy.”- mówi socjolog Mirosław Pęczak.
Kupony plebiscytowe drukowane będą na łamach „Życia Warszawy”, magazynu „Wprost WiK” oraz w czerwcowym numerze „Twojego Stylu”. Głosować można także przez internet – wysyłając e-mail na adres pozytywnemiejsca@clearchannel.com.pl lub wypełniając formularz na stronach www.pozytywnemiasto.pl lub www.clearchannel.com.pl
Na uczestników plebiscytu czekają bardzo atrakcyjne nagrody rzeczowe, zaś 2 osoby, które w najciekawszy sposób uzasadnią wybór swoich pozytywnych miejsc maja szansę zdobyć jedną z głównych nagród – aparat cyfrowy lub billboard do własnego użytku przez miesiąc.
Plebiscyt Pozytywne Miejsca Warszawy jest pierwszym z planowanych działań w ramach tegorocznej edycji programu Pozytywne Miasto Clear Channel. Planowane jest przeprowadzenie plebiscytu w innych miastach. Program Pozytywne Miasto Clear Channel i realizowany w jego ramach plebiscyt wpierać będzie Rada Programowa w składzie Agata Passent, Bogna Świątkowska oraz Mirosław Pęczak.
„Uroda Warszawy zależy od naszej spostrzegawczości, od tego ile chcemy, możemy, jesteśmy w stanie zauważyć z jej trudnej piękności. Moją ukochaną Warszawę, pewnie jak mnóstwo innych osób, składam sobie z ulubionych, często odległych od siebie miejsc, co tam miejsc, punktów w których fajnie jest być, bo na przykład pięknie wtedy słońce prześwietla drzewom liście, albo odbija się od szyb wieżowca. Uwielbiam obserwować jak Warszawa się zmienia, szukać w niej nowych miejsc dla siebie ważnych.” – mówi Bogna Świątkowska, Prezes Fundacji Bęc Zmiana.
Celem programu Pozytywne Miasto Clear Channel jest budowanie pozytywnego klimatu polskich miast, aktywizowanie życia miejskiego poza domem, odnajdywania w mieście miejsc, które mają charakter i swoją pozytywną energią przyciągają mieszkańców, niezależnie od płci i wieku. Koncepcja programu powstała jako odpowiedź na coraz większą anonimowość i szarość miejskiej codzienności oraz swoistą niechęć do aktywnego życia poza domem.
Informacje o firmie:
Clear Channel Poland jest polskim oddziałem wiodącego, światowego koncernu reklamy zewnętrznej – Clear Channel Worldwide, który posiada prawie 800 tysięcy powierzchni reklamowych w 63 krajach. Poza reklamą zewnętrzną koncern jest nadawcą telewizyjnym
i radiowym w USA, posiada stacje radiowe w Europie i jest liderem w dziedzinie organizacji widowisk artystycznych i sportowych.
W ofercie Clear Channel Poland znajdują się nowoczesne nośniki i rozwiązania reklamowe oferujące możliwość ciągłego kontaktu z konsumentem – od momentu wyjścia na zewnątrz, aż do półki sklepowej. Do flagowych nośników firmy należą: tablice 6x3 (sieć SuperNet 6x3), tablice reklamowe 4x3m (billboardy i freeboardy), citylighty (w tym sieci dedykowane City Young i City FMCG) oraz backlity (nośniki spektakularne i niestandardowe). Kolejną grupę produktów stanowią nośniki reklamowe w miejscu sprzedaży. Rozwiązania te obejmują trzy strefy hipermarketu: wejście i galerię handlową (reklama na drzwiach wejściowych, citylighty w galeriach handlowych), halę zakupową (wózki zakupowe, naklejki podłogowe, zwieńczenia regałów, stopery) oraz obszar kasy (taśmy przesuwne kas, przegrody kasowe „Następny klient”, podajniki do wydawania reszty).
W portfolio firmy są również 3 tzw. dedykowane rozwiązania reklamowe: sieć na uczelniach (ławki i stojaki rowerowe), w centrach biznesu (standy o formacie 1,2x1,8 m) oraz sieć wakacyjna Holiday Media (nadmorska sieć nośników na plażach i promenadach najpopularniejszych miejscowości wczasowych).