The Robocop Kraus to piątka Niemców, grających taneczny post-punk-rock z domieszką elektroniki. W tym roku (21 lutego) wydali swoją czwartą płytę "They Think They Are the Robocop Kraus" dla wytwórni Epitaph. Fakty są równie nieprawdopodobne jak sama nazwa. W 1998 roku, w momencie formowania się zespołu, chyba nikt nie sądził, że po kilku latach grupa będzie nagrywała swój nowy album w Sztokholmie z Pelle Gunerfeldt’em, producentem The Hives.
Zespół poprzez charakterystyczny mix „zadzierających nosa” tekstów, pompatycznych melodii, kanciastego funku i pop punku zyskał rzesze fanów w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Anglii, czy w rodzinnych Niemczech. Czy ktoś mógł przewidzieć, że uda im się osiągnąć międzynarodowy sukces. Chyba, nie. Po prostu, takie jest życie. Szczegóły jak to się stało poniżej.
HISTORIA:
Grupa powstała w 1998 roku w Norynberdze, a w jej skład weszli: Thomasa Lang, Matthias Wendl, Johannes Uschalt i Roman Maul. Ten ostatni po odejściu został zastąpiony przez Tobiasa Helmlinger’a (bass) i Markusa Stecker’s (organy). Pierwsza płyta nagrana wspólnie z niemieckim zespołem The Cherryville, ukazała się nakładem nowo powstałej wytwórni Swing Deluxe Records, założonej przez Uschalt’a i Lang’a.
Pierwszy pełnometrażowy album, ukazał się zaraz po zakończeniu pierwszej niemieckiej trasy zespołu (z udziałem Colegne’s Yage). „Inferno Nihilistique 2000” to album mówiący o nieuchronnym końcu świata, bardzo pozytywnie odebrany przez europejską krytykę i publiczność, co dało się też zauważyć w trakcie rozległej trasy koncertowej w Niemczech, Francji i Hiszpanii. Kawałek „Poor Soul Relax”, który ukazał się na składance wytwórni Swing Records – „Achtung Autobahn” i do którego został nakręcony teledysk, emitowany we wpływowym kanale muzycznym VIVA 2, umocnił tylko reputację zespołu.
Robocop Kraus nie spoczęli jednak na laurach i w 2001 roku wydali drugi album „Tiger” tym razem wydany w czeskim Day After Records. Była to ich pierwsza światowa płyta, która zaowocowała trasą koncertową po Europie. Odwiedzili m.in.: Niemcy, Francję, Holandię, Polskę, Czechy, Anglię i Irlandię.
Rok później wydali podwójną płytę ”As Long As We Dance We Are Not Dead” z nie publikowanymi dotąd materiałami z pierwszego albumu. Grupa kontynuowała trasę koncertową nie tylko po Niemczech, gdzie koncertowali wraz z New Yorkers New The World Inferno Friendship Society, ale też w Stanach Zjednoczonych, a w listopadzie 2002 roku odwiedzili Japonię.
W 2003 roku zespół „podniósł stawkę” nagrywając „Living with Other People” w wytwórni L’Age D’or. Utwór „ Fake Boys” wywołał wielką ekscytację, podbijając trudny do zdobycia angielski rynek muzyczny. The NME określił ten kawałek niemieckiego bandu jako „inspirujący, pełen pomysłów post-punk”, a utwór Fashion jako „naprawdę świetny singiel”. Zespół od tego czasu, niezaprzeczalnie cieszy się przychylnym nastawieniem, jako czołowy przedstawiciel niemieckiego indie rocka. The Robocop Kraus stał się uczestnikiem międzynarodowej sceny muzycznej.
- 10 maja - Warszawa, Punkt, 20:00, 80 zł (w ramach festivalu Alternation Festivalu z The Wedding Present)
Źródło: independent.pl