Wirtualna lekcja astronomii, efekty specjalne, gra świateł i dźwięków, wizja nowoczesnej stolicy – to wszystko będzie można zobaczyć podczas edukacyjnej kampanii społecznej „Digital Culture 2006”.
10 i 11 maja, w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, będzie mieć miejsce wyjątkowy przegląd zastosowania zaawansowanych technologii. Tematyka pokazu obejmie trzy obszary: edukację, rozrywkę, miasto.
„Digital Culture 2006” koncentruje się na zaprezentowaniu praktycznego aspektu wykorzystywania nowych technologii. Podczas kampanii, w dniach 10 - 11 maja 2006, w godzinach 14 -17, wszyscy zainteresowani będą mogli wziąć udział w pokazach tematycznych, stworzonych w oparciu o nowoczesne narzędzia oraz programy komputerowe.
§ Temat: astronomia – podróż po wykreowanej wirtualnie przestrzeni kosmicznej, połączona
z wykładem poprowadzonym przez „wirtualnego profesora”. Autor pokazu: firma Trias.
§ Temat: efekty specjalne – pokaz filmu odsłaniający kulisy powstawania efektów specjalnych oraz animacji wykorzystywanych w filmach fabularnych oraz reklamach telewizyjnych. Autor pokazu: studio Platige Image.
§ Temat: nowoczesna stolica – prezentacja przyszłości Warszawy w kontekście jej rozwoju technologicznego. Autor pokazu: Biuro Promocji i Rozwoju m.st. Warszawy.
§ Temat: nowoczesna szkoła – przykłady programów i zajęć lekcyjnych prowadzonych ze wsparciem najnowszych rozwiązań technologicznych w klasach wirtualnych i tradycyjnych.
W czasie pokazów zostanie uruchomiona specjalna platforma sms-owa. Dzięki niej wszyscy uczestnicy zyskają możliwość zadawania prowadzącym pytań, używając w tym celu telefonów komórkowych. Pytania będą wyświetlane na ekranie umieszczonym w sali. W ramach podsumowania części pokazowej zaplanowano „finał dnia” – spektakl obrazu, światła oraz dźwięku. Zdjęciom wyświetlanym na nośnikach wizualnych towarzyszyć będzie nowoczesna muzyka oraz pokaz świateł.
„Digital Culture 2006” odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Akcję sponsoruje Accenture, firma świadcząca na całym świecie najwyższej jakości usługi z zakresu doradztwa biznesowego, rozwiązań informatycznych oraz outsourcingu.
„Digital Culture 2006” 10 – 11 maja 2006, Pałac Kultury i Nauki - IV p., pokazy godz. 14.00 - 17.00, wstęp wolny www.digitalculture.pl Sponsor Kampanii Partner Strategiczny Biuro Promocji i Rozwoju m.st. Warszawy