ANTONINA KRZYSZTOŃ zadebiutowała wraz z Andrzejem Wyrzykowskim w 1980 r. na Festiwalu Piosenki Zakazanej w Hali Oliwii w Gdańsku. Ten debiut zaowocował współpracą z kabaretem "Pod Egidą" (w tym czasie współpracowali z nim m.in. Dałkowska, Kaczmarski, Pszoniak, Fronczewski, Gintrowski).
Po ogłoszeniu stanu wojennego zaczęła występować nieoficjalnie w mieszkaniach prywatnych, kościołach i wybranych klubach studenckich. W drugim obiegu ukazały się jej trzy pierwsze wydawnictwa (na kasetach magnetofonowych). W 1983r. otrzymała nagrodę główną za piosenkę Chusta Weroniki na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie oraz główną nagrodę FAMA. W latach 1984 - 92 współpracowała z wybitnym gitarzystą Markiem Wallawenderem, będącym także aranżerem jej utworów.
Antonina Krzysztoń cieszy się ogromną popularnością i sympatią w szeroko pojmowanym środowisku studenckim. Jej koncerty zawsze spotykają się z ogromnym zainteresowaniem. Występowała na wszystkich najważniejszych imprezach związanych z poezją śpiewaną (min. FAMA, Zamkowe Spotkania "Śpiewajmy Poezję").
Wydawcą pierwszej oficjalnej kasety Antoniny, już w okresie demokratyzacji życia w Polsce, był Pomaton.
W listopadzie 1993 roku piosenka Perłowa Łódź zajęła pierwsze miejsce w plebiscycie Muzycznej Jedynki. Artystka świadomie zdecydowała się na udział w tym programie, chcąc "wyjść z ukrycia". Sukces ten otworzył nowy etap w twórczosci - stała się wykonawcą znanym szerokiej publiczności, nie gubiąc jednocześnie swojej indywidualności.
Wiele osób kojarzy ją z czeskim bardem Praskiej Wiosny 68r. - Karelem Krylem. Jej interpretacje utworów czeskiego poety znalazły się na pierwszej kasecie, jeszcze z lat osiemdziesiątych, zatytułowanej "Ballady Karela Kryla", wydanej w tzw. "podziemnym" wydawnictwie "Nowa". Spotkały się one z uznaniem słuchaczy, jak również samego autora ballad. W rocznicę śmierci Karela Kryla ukazała się płyta Antoniny Krzysztoń zatytułowana "Czas bez skarg", której była muzycznym producentem. Teksty większości piosenek przetłumaczyła Maryna Miklaszewska, współautorka libretta do musicalu "Metro".
Przez długie lata współpracowała z dwoma muzykami - Słomą (instrumenty perkusyjne) i Kubą (bas), co zaowocowało płytami "Kiedy przyjdzie dzień", "Pieśni Wielkopostne", "Wołanie".
Antonina ostatnimi czasy gra wiele koncertów w kościołach, choć jej piosenki, mimo iż dokładnie określone światopoglądowo trfiają i trafiały często do ludzi poszukujących, czy inaczej okreslonych. Raczej stara się szukać tego co nas łączy i nie oceniać, raczej rozważać, zapraszać do zadumy i dialogu. Korzysta z folku, który kocha, co wyraźnie słychać w jej balladach. Piosenki i muzyka są różnorodne, więc właściwie każdy może coś znaleźć w tym dla siebie.
Miejsce: Klub Hybrydy