Katarzyna Groniec w pełni zasłużyła sobie na tytuł „sławnej i niezależnej”, jaki nadal jej jeden z prestiżowych polskich magazynów.
Kiedy w 1998 roku na festiwalu Młodych Talentów Talentów poznaniu zdobyła główną nagrodę, już tylko krok dzielił ją od głównej roli w najsłynniejszym polskim musicalu – „Metro”. Właśnie w roli Anki poznała i pokochała ją cała Polska. Od tego czasu na stałe współpracuje z teatrem Buffo w Warszawie. W 1997 roku na Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu „wyśpiewała” Grand Prix i nagrodę dziennikarzy. Aktualnie wciela się w rolę Edith Piaf na deskach sceny Teatru Ateneum w Warszawie.
Wiosną 2001 roku Kasia Groniec zdecydowała się na nagranie pierwszej solowej płyty pt.: „Mężczyźni”. Jej producentem, aranżerem, a także autorem większości tekstów i muzyki jest Grzegorz Ciechowski. Utwory na płycie mają różnorodny charakter – świetni sprawdzają się zarówno zarówno kameralnych salach koncertowych, jak i w radiu. Oprócz utworów z tekstami Ciechowskiego, na płycie znalazły się również wiersze – między innymi Asji Łamtiuginy, Wiktora Woroszylskiego, K.I. Gałczyńskiego, Marka Grechuty.
„Poste Restante” to kolejny album, którego premiera odbyła się we wrześniu 2002 roku. Na płycie usłyszeć można piosenki kabaretowe i filmowe z lat 30-tych XX wieku, z repertuaru m.in. Edith Piaf i Marleny Dietrich, sześć piosenek specjalnie napisanych na tę płytę. Można również usłyszeć 3 przepiękne piosenki Astora Piazzolli w przekładzie Marcina Sosnowskiego. Całość zamyka romans Aleksandra Wertyńskiego ze słowami Donasza Kofty. Motywem przewodnim i inspiracją dla płyty jest piosenka z repertuaru Ewy Demarczyk pt: „Jaki śmieszny jesteś pod oknem”, a dokładnie jej fragment: „… więc dróg poznaj sto, aby dojść do mych ust…”.
Aranżacja i produkcja muzyczna – Krzysztof Herdzin.
Realizacja nagrań – Tadeusz Mieczkowski.
Po sukcesie płyt „Mężczyźni” i „Poste Restante”, przyszedł czas na kolejne wcielenie jednej z najbardziej utalentowanych wokalistek i aktorek młodego pokolenia. „Emigrantka” to trzeci i tym razem 2 płytowy album. Pierwsza część to utwory premierowe. Muzykę, aranżację i kierownictwo muzyczne objął Piotr Dziubek. Związany z wrocławskim Teatrem Muzycznym. Druga płyta składa się z piosenek przedwojennego kabaretu berlińskiego, autorstwa m.in.: Kurt Will, Mischa Spoliansky, Peter Kreuder, Frederick Hollaender.
Każdy, kto zna i podziwia Katarzynę Groniec za jej dotychczasowe dokonania estradowe z pewnością pokocha również jej solowe projekty – płytę „Mężczyźni”, „Poste Restante” jak i „Emigrantka”.