na koncert THE TIME
/w ramach trasy promującej płytę „THE TIME”/
MOŻDŻER, DANIELSSON, FRESCO TRIO
„Trzech muzyków. Trzy kultury. Jeden czas.”
29 września
godzina 20.00
Cena biletu 45 zł
Rezerwacja biletów
ul. Otwocka 14
poniedziałek-piątek, 10.00-15.00
tel. 818 60 39
kasa@fabryka.waw.pl
Sprzedaż biletów od 5 września!
LARS DANIELSSON
Jego liryczne, ale mocne i rytmiczne granie zyskało mu wielkie uznanie w świecie międzynarodowego jazzu. Zdolność sprawienia, że najzwyklejsza nawet melodia brzmi świeżo i niezwykle jest powodem, dla którego Lars Danielsson uczestniczył w ogromnej liczbie muzycznych konstelacji na całym świecie.
Lars urodził się w 1958 roku w Szwecji. Ukończył Konserwatorium w Goteborgu w klasach kontrabasu, wiolonczeli i gitary basowej. Znakomicie prowadzi sekcję rytmiczną, ale jest też niezwykłym solistą. Jego gra wnosi do zespołu ostrość, temperament i mnóstwo dynamicznych muzycznych odcieni.
"Kwartet Larsa Danielssona" z saksofonistą Milesa Davisa, Davidem Liebmanem, pianistą Bobo Stensonem i legendarnym perkusistą Jonem Christensenem zyskał ogromne uznanie i wszelkie możliwe nagrody w ciągu 20 lat działalności. Ten zespół był dla Larsa swoistym "placem zabaw", gdzie rozwinął się ogromny potencjał muzyka w kierunku aranżacji i kompozycji. Lars Danielsson pisał dla kwartetu, orkiestry symfonicznej, big bandu, był szefem pełnej gwiazd Jazz Baltica Orchestra...
Dyskografia Larsa to między innymi osiem autorskich albumów od 1980 roku przy współpracy takich tuzów jak: John Abercombie, Bill Evans, Michael Brecker, John Scofield, Jack DeJohnette, Mike Stern, Billy Hart, Pat Metheny, czy Charles Lloyd. Jako producent Lars współpracuje m. in. z Cecilie Norby.
LESZEK MOŻDŻER
Leszek Możdżer jest jednym z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych, pianista światowej klasy, odważny eksplorator, oryginalny twórca posiadający własny język muzyczny.
Urodził się 23 marca 1971 roku w Gdańsku, naukę gry na fortepianie rozpoczął w piątym roku życia i przeszedłszy wszystkie szczeble edukacji uzyskał dyplom gdańskiej Akademii Muzycznej w 1996 roku. Jazzem zainteresował się w klasie maturalnej, zdobywał ostrogi w zespole klarnecisty Emila Kowalskiego, a pierwszą próbę z zespołem Miłość odbył na swoje 20 urodziny.
W roku 1993 otrzymał wyróżnienie indywidualne na Jazz Juniors i była to pierwsza kropla deszczu nagród, jakie na niego spadły. Rok później zajął I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach. Od tamtego czasu zwyciężał dziesięciokrotnie we wszystkich kolejnych ankietach czytelników "Jazz Forum" w kategorii fortepianu, dwa razy został uznany Muzykiem Roku (1995-96), w tej samej roli otrzymał nagrodę Fryderyka (1998).
Przez sześć lat (1991-97) był członkiem Miłości - najważniejszego jazzowego (i yassowego) zespołu lat 90, z którym nagrał sześć płyt, w tym dwie z Lesterem Bowie. Równolegle (1992-1995) był podporą Kwartetu Zbyszka Namysłowskiego ("Secretly&Confidentially", "Zbigniew Namysłowski Quartet&Zakopane Highlanders Band") oraz grupy Eryka Kulma Qunitessence (1993-95).
Od połowy lat 90 prowadzi własne zespoły i nagrywa płyty autorskie (m.in. "Talk To Jesus" z Sekstetem i "Facing The Wind" w duecie z amerykańskim kontrabasistą Davidem Friesenem, 1996). Pod własnym nazwiskiem zadebiutował jeszcze w roku 1994 solowym nagraniem "Chopin - Impresje", włączając się tym samym w chopinowski nurt polskiego jazzu. Pięć lat później we Francji ukazał się jego album "Impressions On Chopin". Kolejny solowy krążek to zapis koncertów filharmonicznych (m.in. właśnie interpretacje Chopina), jakie miały miejsce w Kijowie i Lwowie, wydany nakładem krakowskiej oficyny Gowi pt. "Solo In Ukraine 2000-2001". Jeszcze w tym samym roku ukazał się album "Pub700", zawierający muzykę z Trans-opery "Sen Nocy Letniej".
Leszek Możdżer nagrywał płyty z prawie wszystkimi naszymi najwybitniejszymi muzykami jazzowymi: Tomaszem Stańką ("Pożegnanie z Marią"), Januszem Muniakiem ("One And Four"), Michałem Urbaniakiem ("Live In Holy City"), Piotrem Wojtasikiem ("Lonely City", "Quest" - z Billym Harperem i "Hope" - z Dave'em Liebmanem), Adamem Pierończykiem ("Live In Sofia" i "19-9-1999"), Henrykiem Miśkiewiczem ("Ja nie chcę spać"), Anną Marią Jopek (m.in. "Bosa", "Barefoot", "Upojenie", "Farat").
Od lat współpracuje z kompozytorami muzyki filmowej - Zbigniewem Preisnerem (m.in. "Requiem dla mojego przyjaciela", "10 łatwych utworów na fortepian") i mieszkającym w Los Angeles Janem Kaczmarkiem (nagrania dla wytwórni 20th Century Fox oraz Mira Max) - włącznie z nagraniem nagrodzonej Oscarem muzyki do „Finding Neverland”. Napisał muzykę do filmu dokumentalnego w reżyserii Sylwestra Latkowskiego "PUB 700", którego sam jest bohaterem, a także do filmu "Nienasycenie" wg Witkacego w reżyserii Wiktora Grodeckiego.
Na uwagę zasługują jego realizacje teatralne: "Hair - Love, rock musical" (Teatr Muzyczny w Gdyni), "Tango z Lady M." (
Interesująca jest również jego autonomiczna twórczość pozajazzowa - napisał "Psalmy Dawidowe" na chór i kwartet jazzowy, występował z wiolonczelistą Adamem Klockiem (wykonując wspólnie z nim zarówno sonaty Bacha, jak i tematy jazzowe), a także z Orkiestrą Aukso Marka Mosia ("Siedem miniatur na fortepian improwizowany i smyczki").
Jest uczestnikiem specjalnego projektu Ola Walickiego Metalla Pretiosa. Na zaproszenie Pata Metheny gra co roku z międzynarodową orkiestrą Jazz Baltica na festiwalu w Salzau (Niemcy). We wrześniu 2004 Leszek Możdżer wystąpił z Adamem Makowiczem na koncertach w Carnegie Hall w Nowym Jorku. Wydarzenie to nazwane zostało kulminacyjnym momentem polskiej pianistyki jazzowej.
ZOHAR FRESCO
Jako dwudziestolatek Zohar został członkiem instrumentalnej grupy Bustan Avraham. Jej członkowie to muzycy o korzeniach z całego niemal świata. Grupa gra własne kompozycje używając improwizacji w wielu etnicznych stylach. Odbierające oddech, technicznie doskonałe i żywe improwizacje Zohara są z pewnością punktem centralnym występów grupy. Zohar stał się prawdziwym „poetą bębnów”. Nagrał z grupą pięć płyt i podróżował z koncertami po całym świecie.