Promocja Polski okiem młodych

Dział: Warszawa

8.12.2014w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się uroczystość wręczenia nagród w konkursie „Teraz Polska Promocja”. Już po raz ósmy nagrodzono najlepsze prace magisterskie, dotyczące promocji Polski.

Tegoroczna edycja konkursu "Teraz Polska Promocja" zebrała 111 prac magisterskich. Ich tematyka dotyczyła głównie kwestii promocji turystycznej Polski, jej regionów, miast i produktów turystycznych, wizerunku Polski w świecie i instrumentów jego poprawy, dobrych praktyk w promocji Polski, atrakcyjności inwestycyjnej miejsc czy innowacyjności gospodarki Polski na tle Unii Europejskiej. Na autorów najlepszych prac czekały nagrody pieniężne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. W tegorocznej edycji nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów.

- Promocja Polski nieustannie potrzebuje wsparcia ze strony badań i analiz, świeżego i kompetentnego spojrzenia młodych, dobrze wykształconych ludzi pełnych zapału. Wśród zgłaszanych prac coraz więcej jest bardzo dobrych, niekiedy wręcz zaskakujących pod względem sposobu ujęcia tematu, biegłości autorów, znajomości metodyki badań i umiejętności ich rzetelnego przeprowadzenia, a także kompetencji prowadzenia analizy i syntezy - mówi dr Jarosław Górski, z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, przewodniczący Komisji Kwalifikacyjnej konkursu "Teraz Polska Promocja".

Kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora UW główną nagrodę I stopnia przyznała pracy pt.: Ocena atrakcyjności inwestycyjnej miast Europy Środkowo-Wschodniej z perspektywy procesów typu offshoring, autorstwa Bartosza Mikołaja Sobczaka, absolwenta Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Przedmiotem pracy jest wielowymiarowa ocena atrakcyjnościinwestycyjnej 27 miast przyjętych do UniiEuropejskiej po 2004 roku.

Gali konkursu towarzyszyła debata Liderów Przyszłości: "Czy Polska dała mi skrzydła?". Do dyskusji zaproszono m.in. Joannę Erbel (socjolożka miasta, polityk), Kamilę Sidor (Geek Girl Carrots), Leszka Jażdżewskiego (Liberte!) oraz Dariusza Żuka (Polska Przedsiębiorcza). Zarówno konferencja jak i uroczysta gala zgromadziła przede wszystkim młodzież, której pasja i wiedza będą w przyszłości wpływać na kształt i wizerunek Polski.

Konkurs powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki, z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Po ośmiu latach działania, konkurs współtworzy 30 instytucji - ministerstwa, agencje rządowe, uczelnie wyższe, przedsiębiorstwa i media. Do tej pory do Konkursu zgłoszono 534 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski.

Organizatorzy: Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", PAIiZ, POT, PARP

Partnerzy konkursu:Fundacja PZU, NASK i Deutsche Bank Polska SA



opublikowano: 2014-12-10
ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Polityka Prywatności