Świat podany w liczbach

Dział: Warszawa

Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej została partnerem pierwszego w Polsce serwisu internetowego z kategorii data journalism – BIQdata.pl. Powstał on z myślą o tych czytelnikach, którzy lubią liczby, są ciekawi świata, szukają intelektualnych przygód, a także atrakcyjnie i lekko podanej informacji.

BIQdata.pl opowiada świat liczbami - przedstawia i przetwarza dane, sprawdza korelacje pomiędzy nimi i pomaga w wyciąganiu wniosków. Dzięki publikacjom, które systematyzują wiedzę na podstawie danych, możliwe jest szersze spojrzenie na kwestie społeczne, kulturalne czy gospodarcze. Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, której jednym z celów jest popularyzacja nauki, będzie zaopatrywać serwis w dane pochodzące m.in. z badań prowadzonych przez naukowców i ekspertów z SWPS w obszarze nauk społecznych i humanistycznych.

-Zwizualizowane informacje są bardziej atrakcyjne i szybsze w odbiorze, pozwalają czytelnikowi zajrzeć głębiej, odkryć coś, na co nie miał czasu albo możliwości. Z kolei mediom pozwalają w pełni wykorzystać możliwości, które daje internet, czyli nie tylko szybko znajdować albo zbierać dane, ale również je aktualizować - mówi Vadim Makarenko, szef serwisu BIQdata.pl i dziennikarz "Gazety Wyborczej".

Tuż po starcie BIQdata.pl będzie dostępny wyłącznie dla aktywnych prenumeratorów cyfrowych treści "Gazety Wyborczej". Niektóre teksty z serwisu będą prezentowane na Wyborcza.pl lub Wyborcza.biz. Nowością będzie też specjalna rubryka "BIQdata", ukazująca się co dwa tygodnie w "Magazynie Świątecznym" "Gazety Wyborczej". - Żeby w cyferkach móc dojrzeć i zinterpretować historię, od dziennikarzy wymaga to dużo umiejętności i pasji - tłumaczy Makarenko.

Nowoczesna, przejrzysta strona BIQdata.pl dostosowuje się w przeglądarce do urządzenia, z którego korzysta internauta. Treści publikowane w serwisie są atrakcyjne dla użytkowników także ze względu na ich interaktywność i łatwość w dzieleniu się nimi ze znajomymi w mediach społecznościowych takich jak Twitter, Facebook, Google+, Pinterest, LinkedIn.

Poza SWPS partnerem serwisu jest również Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO).


data ostatniej modyfikacji: 2014-09-30 07:11:40
Komentarze
 
Polityka Prywatności