Studenci SGH wygrali The Negotiation Challenge 2014

Dział: Warszawa

Studenci SGH zdobyli tytuł Światowych Mistrzów Negocjacji. Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA. W finale drużyna SGH pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Studenckiego Koła Naukowego Negocjator (SKN N) zostali zwycięzcami tegorocznego Pucharu Świata negocjacji The Negotiation Challenge (TNC) 2014. W skład zespołu weszło dwoje studentów studiów magisterskich Patrycja Marton i Bartosz Dominikowski oraz doktorant Kolegium Analiz Ekonomicznych Marcin Luziński. Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z 18 drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA. W finale polska drużyna pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.

Uczestnicy TNC 2014 musieli udowodnić swoje umiejętności w czterech rundach negocjacyjnych. Dwa najlepsze zespoły zostały zakwalifikowane do finału, w którym negocjowały w obecności pozostałych uczestników konkursu oraz międzynarodowego jury składającego się z autorytetów świata negocjacji - prawników, przedsiębiorców i wykładowców. Negocjacje konkursu były oceniane zarówno pod kątem ostatecznego porozumienia, jak i stylu negocjacyjnego. Jury oceniało między innymi przyjęte strategie negocjacyjne i sposób, w jaki je realizowano.

"TNC to nie tylko konkurencja - to przede wszystkim ludzie. Tak sobie powiedziałem po finałowej rundzie, gdy podeszło do nas wiele zespołów z uśmiechem, gratulacjami i szczerym uznaniem. Zdecydowanie wygraliśmy w tym obszarze, a wygrana całego konkursu była miłym uzupełnieniem tego, co osiągnęliśmy" - stwierdził Bartek Dominikowski. "Negocjacje to moja pasja i jestem szczęśliwa, że w końcu miałam okazję do podzielenia się tą pasją z innymi uczestnikami TNC, prowadząc negocjacje oparte na zaufaniu i partnerstwie. Fakt, że wygraliśmy potwierdza efektywność takiego podejścia. Jest to bardzo motywujące" - dodała Patrycja Marton. Marcin Luziński mówi: "Wbrew powszechnej opinii dobry negocjator nie musi posuwać się do kłamstwa, oszustwa i wykorzystania słabości przeciwnika. Podczas turnieju staraliśmy się być szczerzy i dążyć do porozumienia korzystnego dla obu stron. Dzięki temu nasi przeciwnicy zawsze byli zadowoleni, że mogli spotkać się z nami."

Konkurs The Negotiation Challenge jest inicjatywą realizowaną przez HHL Leipzig oraz Harvard Business School przy współpracy z wieloma uniwersytetami z całego świata. Po raz pierwszy turniej odbył się w 2007 roku i jest pierwszym międzynarodowym konkursem negocjacyjnym w Europie oraz jednym z zaledwie kilku międzynarodowych konkursów negocjacyjnych na świecie. Głównym celem TNC jest zbudowanie podłoża, które pomoże studentom przygotować się do skomplikowanych negocjacji biznesowych z jakimi spotkają się w życiu zawodowym. TNC umożliwia studentom z wiodących uniwersytetów z całego świata spotkać się i rywalizować w realnych sytuacjach negocjacyjnych. Uczestnictwo w TNC daje możliwość doświadczania różnych sposobów negocjacji, spotkania studentów z różnych krajów, reprezentujących odmienne środowiska i kultury. Najlepszy zespół wygrywa trofeum i tytuł "Światowego Mistrza Negocjacji."
TNC 2014 odbył się na Islandii 10-12 kwietnia 2014 r. Poszczególne rundy negocjacyjne odbywały się w różnych miejscach. Negocjacje na Uniwersytecie w Reykjaviku dotyczyły restrukturyzacji rynku energii odnawialnej. W zabytkowej wiosce Wikingów dwa rody debatowały na temat podziału zysku z wyprawy. W Blue Lagoon, czyli wulkanicznych źródłach geotermalnych, negocjatorzy uzgadniali finansowanie projektu publiczno-prywatnego dotyczącego kąpieliska ciepłych wód. W elektrowni geotermalnej Hellisherdarvirkjun partnerzy mieli za zadanie zadecydować o najbardziej odpowiednim projekcie i dokonać alokacji zysków ze sprzedaży duńskiego kościoła. W rundzie finałowej, która odbyła się w jednym z najnowszych obiektów architektury w Reykjaviku - sali koncertowej Harpa - negocjacje dotyczyły przyszłej współpracy i strategii między polskim producentem batonów Prince Polo i islandzkim dystrybutorem tego produktu.

Sukces w turnieju potwierdza pozycję Studenckiego Koła Naukowego Negocjator działającego przy Szkole Głównej Handlowej, jako organizacji świetnie kształcącej umiejętności negocjacyjne. Członkowie Negocjatora biorą udział w warsztatach z doświadczonymi negocjatorami, uczestniczą w symulacjach negocjacyjnych, uczą się pisać scenariusze negocjacyjne oraz organizują wiele projektów, które mają na celu rozwój umiejętności negocjacyjnych i komunikacyjnych.

data ostatniej modyfikacji: 2014-04-30 09:13:42
Komentarze
 
Polityka Prywatności